Deget in ciocan

Degetul in ciocan (bătăturile degetelor mici de la picior)

Ce este un deget deformat în ciocan?

În mod normal, oasele care alcătuiesc degetele de la picioare sunt drepte. Degetul în ciocan este un deget de la picior, care este îndoit din prima articulație. Maladia poate afecta oricare dintre degetele de la picioare, deși este rară pe degetul mare. Degetul îndoit poate provoca dureri din cauza presiunii pe partea de sus a pantofului. Această presiune poate duce la o bătătură (mont) și / sau la durere în degetul piciorului. În plus, deformarea degetelor pune presiune asupra oaselor metatarsiene de la baza lor și cauzează adesea dureri în talpă. Odată cu trecerea timpului, degetele de la picior pot deveni permanent contractate și rigide. Calusuri dureroase pe partea de jos a piciorului pot însoți degetele rigide din cauza presiunii crescute generate pe articulațiile contractate.

Figura 1 Deformare tipică a degetelor mici de la picior – deget în ciocan

Figura 2 Persistența deformării duce la apariția unor calus-uri – bătături dificil de tratat

Scopul nostru este de a trata la început fără intervenții chirurgicale, dacă este posibil. Există posibilitatea unui tratament conservator pentru degetele în ciocan în majoritatea cazurilor. Acest lucru poate implica:
• Purtarea unor orteze de susținere în pantofi. Acest lucru ajută la ameliorarea presiunii asupra deformărilor și permite degetelor de la picioare si articulațiilor majore ale piciorului să funcționeze adecvat.

• Purtarea pantofilor cu mai mult spațiu în zona anterioara a degetelor de la picior.

• Atele pentru a realinia degetele de la picior.

Figura 3 – poziția incorectă a degetelor ce favorizeaza apariția durerii și a deformării

În anumite cazuri, medicamente anti-inflamatorii pot fi injectate pentru a calma durerea și inflamația.

Figura 4 – exemplu de pansament specializat în chirrugia piciorului – strapping – pentru corectarea degetului în ciocan

Tratamentele conservatoare nu îndreapta degetele sau corecteaza diformitatea. Cu toate acestea, pot sa calmeze durerea. În cazurile în care tratamentul conservator nu reușește, degetele de la picioare pot fi îndreptate chirurgical. Soluții chirurgicale sunt de obicei foarte eficiente, dar pentru a asigura cele mai bune rezultate, este important să vă alegeți un chirurg ce efectuează procedura adecvată.

Sunt degetele în ciocan mai frecvente la femei?

Femeile au mai multe sanse de a dezvolta și de a fi deranjate de degetele în ciocan, pentru că poartă pantofi mai mici, mai stricți, care sporesc presiunea asupra degetelor de la picioare.

Cum sunt tratate degetele în ciocan?

Există multe tratamente eficiente conservatoare pentru aceste deformări. În timp ce aceste accesorii vă pot scuti, de obicei, de durerea din deget, nici un tratament conservator nu a fost demonstrat în studii a fi eficient pentru îndreptarea permanentă a degetului în ciocan. Singura modalitate de corecție, odată instalată deformarea, de a trata permanent degetul de la picior este prin intervenție chirurgicală.

Ce se va întâmpla dacă un deget în ciocan este lăsat să evolueze?

În general, degetele în ciocan se vor agrava în timp. Degetul îndoit de la picior de multe ori începe flexibil și, în cele din urmă, devine rigid. Acest lucru poate cauza dureri atât pe deget cât și în talpă.

Cum poate un deget în ciocan să fie vindecat?

Singura modalitate eficientă de corectare a deformării este de a suferi o operație. Noi încă recomandăm să încercați un tratament conservator înainte de a considera o intervenție chirurgicală, dar, în general, singura modalitate de a vindeca degetele în ciocan este corectarea chirurgicala.

Cum funcționează intervențiile ce corectează deformarea?

Există diferite operații pentru a trata hdegetele în ciocan. Cele mai frecvente operații sunt plastiile de tendon, osteotomiile și artrodezele digitale.
În cazurile mai severe, tendonul din partea distală a degetului de la picior, împreună cu articulația din talpă trebuie să fie eliberate pentru a permite să se întindă degetul. În alte cazuri, când există rigiditate severă și mai ales deformare mare (luxație articulații), o parte din osul distal (falanga), poate fi necesar să fie eliminată (falangectomie) sau metatarsianul respectiv scurtat (osteotomie Weil).

Este chirurgia degetelor in ciocan dureroasă?

Toate intervențiile chirurgicale pe picior produc durere și umflarea zonei operate (edem), de obicei, mai ales două – trei zile după intervenție. Tehnicile actuale de anestezie și sedativele, permit ca această durere, să fie controlată. În general, nivelurile de durere variază considerabil de la pacient la pacient, cu unele cazuri care nu se confrunta cu nici o durere semnificativă dupa intervenția chirurgicală.

Apar o mulțime de complicații chirurgicale ale acestor intervenții?

Fiecare operație are riscuri potențiale și complicații. Chirurgul va discuta cu dumneavoastră riscurile în detaliu înainte de a fixa operația. Este important să înțelegem că toți pacienții ar putea avea încă unele dureri și rigiditate după o astfel de intervenție chirurgicală. De asemenea, este important de știut că deformarea ar putea reapărea în viitor. Dacă aveți un deget în ciocan, dar nu dureri sau orice limitare în activitatea zilnică, vă sfătuim să amânați o intervenție chirurgicală. Niciodata nu se va efectua o interventie chirurgicală a degetelor în ciocan pentru motive pur cosmetice.

Suntem foarte atenți pentru a face toate eforturile de a evita orice complicație. Riscurile generale ale oricărei intervenții chirurgicale includ durere, tumefiere și infecție. Unele dintre riscurile specifice care pot apărea după o intervenție chirurgicală includ:

• umflare dureroasa de lungă durată. Această complicație poate fi chiar permanentă – problema, denumită sindrom algo-neuro-distrofic sau sindrom dureros regional, necesita o atitudine terapeutică intensa deoarece poate conduce și la amputatie!
  • reapariția deformării sau a unei bătături pe deget de la picior,
  • durere continuă în deget de la picior,
  • un deget rigid sau, dimpotrivă, prea flexibil.

Când poate merge din nou și poate purta pantofi după operație un pacient cu degete în ciocan?

De cele mai multe ori, veți fi capabil să mergeți cu ajutorul cârjelor la trei sau patru zile după intervenția chirurgicală, dar veți rămâne oarecum limitat pentru aproximativ 2 – 3 săptămâni. Pentru a reduce tumefiere (umflarea) vă putem păstra în cârje, după o operație de corecție a degetului in ciocan pentru o perioadă mai lungă de timp.
Unii pacienți pot începe să poarte pantofi mai largi, după 2 săptămâni.
Procedurile de artrodeză pot cere mai mult timp pentru a se vindeca și pantofii nu pot fi purtați până ce eventualele broșe metalice sau pin-uri folosite pentru fixare (osteosinteză) au fost eliminate. În general, aceasta este de aproximativ trei până la șase săptămâni. Există și sisteme de osteosinteză create pentru a rămâne definitiv în os.
Tumefierea, de obicei, începe să scadă în jurul a șase - opt săptămâni și piciorul va începe să se simtă aproape de normal, la aproximativ trei luni. Procesul de vindecare, cu toate acestea, continuă pentru aproximativ un an.

La cât timp după o intervenție chirurgicală la degetele piciorului puteți conduce?

Conducerea auto nu este permisă până nu vă simțiți în stare să efectueze o oprire de urgență. În general, acest lucru este undeva între una până la două luni după intervenția chirurgicală.

programeaza un control programeaza un control

Pentru programari sunati la